Bliv faglig koordinator i Aarhus Kommunes center for job og arbejdsfastholdelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Da en af vores dygtige faglige koordinatorer går på barsel, søger vi en faglig koordinator i Center for Job og Arbejdsfastholdelse. 

Der er tale om en fast stilling, hvor funktionen som faglig koordinator er gældende under barselsperioden. Jobcenteret er under forandring med en kommende forenkling af sygedagpenge- og beskæftigelsesområdet, hvorfor der vil blive taget stilling til forlængelse af funktionen som faglig koordinator eller en anden funktion i myndighedscenteret efter barselsperioden. 

Arbejdstiden er på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. januar 2025 eller snarest muligt herefter.

Som faglig koordinator vil du fagligt understøtte medarbejdere og ledelse i den daglige opgaveløsning i sygedagpengeindsatsen i arbejdet med sygemeldte borgere fra ledighed og sygemeldte borgere fra beskæftigelse. 

Du vil blive forankret i afdelingen med sygemeldte fra ledighed og dagligt indgå i et tæt samarbejde med den anden faglige koordinator i Center for Job og Arbejdsfastholdelse. Du vil blive understøttet af vores juridiske stab, som du ligeledes vil indgå i et tæt samarbejde med.

Som faglig koordinator vil du have mødelederopgaver i Aarhus Kommunes rehabiliteringsteam, som indstiller til fleksjob, ressourceforløb, tilskud til selvstændige eller førtidspension. 

Vi lægger særligt vægt på, at du har et godt kendskab til gældende lovgivning indenfor beskæftigelsesområdet, og at du aktivt bidrager til at opretholde et positivt og konstruktivt arbejdsmiljø i samarbejdet med kollegaer og ledelse på tværs af afdelinger og centre. Vi lægger desuden også særligt vægt på, at du har et udpræget blik for organisatorisk læring, og at du evner at give konstruktiv feedback, så du opnår følgeskab og motiverer dine kollegaer. Dette kræver en høj grad af tilgængelighed, og at du er omstillingsparat. 
Det er væsentligt, at du trives med en afvekslende og uforudsigelig hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau, og at du har en fleksibel indstilling til jobbet. 

Opgaverne som faglig koordinator består primært af at: 

  • Ajourføre kollegaer og ledelse i forhold til relevant lovgivning og juridiske spørgsmål, herunder samarbejde med vores tværgående stabe omkring faglige, juridiske og tekniske spørgsmål samt sikre vidensdeling med afdelingernes medarbejdere. 
  • Sikre implementering af ny lovgivning, lovændringer og principafgørelser. 
  • Understøtte faglige udviklingsforløb i afdelingerne, herunder oplæring af nye medarbejdere og undervisning af medarbejdergruppen i f.eks. nye arbejdsgange. 
  • Give individuelle sagssparringer på de lovgivningsmæssige forhold i sager, så vi sikrer faglig kvalitet og ensartethed i driften.
  • Udarbejde og ajourføre relevante procedurer, arbejdsgangsbeskrivelser mv.
  • Fastlægge faglige niveauer og indsatser i samarbejde med ledelsen.
  • Varetage uddelegeret kompetence til behandling af klagesager.
  • Varetage sygedagpengesager som jobkonsulent (myndighedssagsbehandler) i særlige tilfælde.
  • Deltage i og repræsentere centeret på samarbejdsmøder både internt og eksternt.
  • Bidrage til skriftlig formidling i forhold til indstillinger, notater m.m.

Din faglige profil: 

  • Har en høj faglighed, herunder er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
  • Erfaring indenfor beskæftigelsesområdet og en stærk beskæftigelsesfaglighed. 
  • Evner at give sparring til medarbejderne i et læringsperspektiv (skabe faglig refleksion).
  • Har en naturlig interesse og flair for at arbejde med lovmæssige detaljer og formidling heraf.
  • Evner at omsætte overordnede mål for den beskæftigelsesrettede indsats i konkrete sammenhænge.
  • Understøtter at centeret når de fastsatte mål.
  • Har lyst til og flair for systematisk og administrativt arbejde.

Din personlige profil: 

  • Kan motivere og sikre følgeskab fra medarbejderne.
  • Er kommunikativ stærk i både skrift og tale
  • Har øje for at spille medarbejdere og ledere gode i opgaveløsningen.
  • Kan indgå i et konstruktivt og effektivt samarbejde med den anden faglige koordinator i centret. 
  • Er fleksibel i opgaveløsningen.
  • Evner og trives med at have mange bolde i luften.
  • Har en god dømmekraft. 
  • Har et godt overblik. 
  • Kan arbejde selvstændigt, men er samtidig en god teamplayer.
  • Har gode samarbejds- og formidlingsevner.
     

Derfor skal du vælge os: 
I Center for Job og Arbejdsfastholdelse varetager vi beskæftigelsesindsatsen for sygemeldte borgere i Aarhus kommune. Centeret er en del af driftsområdet Job, Sundhed og Ydelse i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse. I centret er vi omkring 120 ansatte fordelt på fire afdelinger – tre afdelinger for sygemeldte fra beskæftigelse og én afdeling for sygemeldte fra ledighed.

Kerneopgaven i Center for Job og Arbejdsfastholdelse er at understøtte, at den sygemeldte genvinder sin arbejdsevne og vender tilbage til arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt. 

Hos Center for Job og Arbejdsfastholdelse har vi et stærkt beskæftigelsesfokus i samarbejdet med den sygemeldte. Vi sætter borgeren i centrum for indsatsen og arbejder målrettet med at understøtte den sygemeldte i at deltage aktivt og tage ansvar for sin tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Vi er optaget af at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for sygemeldte borgere via Aarhus Kommunes virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.  

Ansættelsesstedet er Vejlby Centervej 52, 8240 Risskov.

Løn og ansættelsesvilkår: 
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem KL og DS/HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere: 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til faglig koordinator Sidse Sommer på telefon 8940 5560 eller afdelingsleder Maria Haugen på telefon 6194 3033.  

Ansøgning: Ansøgningsfristen er onsdag d. 13. november 2024

Ansættelsessamtaler: Afholdes torsdag d. 21. november 2024

Tiltrædelse: 1. januar 2025 eller snarest muligt herefter.

  
Om Sociale Forhold og Beskæftigelse

I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.  

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

13-11-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Vejlby Centervej 52, 8240 Risskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134782

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet