BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Vi søger en ergoterapeut som har lyst til at arbejde med ældre og svage beboere. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra plejehjem.
Vi er en personalegruppe, der søger at skabe gode oplevelser sammen med borgerne i hverdagen. Vi har stolegymnastik, banko, musik, dans, gåture mm.
Vi prioriterer at der foregår aktiviteter og træning på alle ugens dage. Arbejdstiden vil primært være i dagtimerne. Der kan forekomme senvagter/aftenvagter ved fester/arrangementer/oplæring af nyt personale.
Vi prioriterer faglighed og samarbejdet med beboerne og de pårørende højt.
Vi arbejder aktivt med journalen Cura og forløbsmodellen. Vi forventer at du har interesse og tager ansvar for din rolle heri.
Vi lægger vægt på mono- og tværfagligt samarbejder på tværs af afdelingerne.
Du vil indgå i vores tværfaglige team som består af i alt 2 ergoterapeuter, 2 fysioterapeuter, sygeplejersker, sosu- assistenter, hjælpere, afløsere, fritidsjobbere, ernæringsassistenter, frivillige og eksterne samarbejdspartnere.
Vi arbejder tæt sammen om at løse opgaverne hos beboerne som er ældre med demens, neurologiske, medicinske, ortopædkirurgiske og psykiatriske sygdomme.
Du skal vurdere behov for ergoterapeutisk træning, udføre og inspirere til denne ud fra et genoptrænende og vedligeholdende eller rehabiliterende perspektiv.
Jobbet indebærer også vurdering af behov for og bevilling af udvalgte hjælpemidler samt udarbejdelse af forflytningsbeskrivelse i samarbejde med den anden ergoterapeut og fysioterapeuter.
Din primære arbejdsopgave vil være ADL-vurderinger, dokumentation, dysfagiscreening, træning med beboere, aktiviteter, være forløbsansvarlig ved indflytninger, sagsbehandling og formidling af hjælpemidler, vejledning og motiverende samtaler, samt støtte personalet i at bruge borgers ressourcer bedst muligt i hverdagen. Du skal være indstille på at indgå i den personlige pleje ved behov.
Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. P.t. forventes tjenesten fortrinsvis at være i dagvagt.
Som ergoterapeut hos os vil du bl.a. skulle varetage:
Udredning af beboere med identificering af behov for monofaglige tværfaglige indsatser
Funktionsevnevurdering af borger og udredning af træningspotentiale
Planlægge og udføre træning individuelt samt på hold
Integrere træning i borgers hverdagsliv
Screene og udrede ift. Dysfagi samt efterfølgende vejledning ag borger og personale.
Tæt samarbejde med borgere og pårørende
Varetage rollen som forløbsansvarlig i sammensatte forløb
Planlægge og udføre træningsrelaterede ergoterapeutiske indsatser
Vurdere behov for samt bestille hjælpemidler
Understøtte kompetenceudvikling af plejepersonalet, herunder at være deltagende i plejen ved oplæring.
Tovholder for måltidsværtsfunktionen.
Tovholder for GPS og Tunstall.
Bidrage og tage aktivt ansvar for et godt arbejdsmiljø.
Din profil:
- Du har kendskab til målgruppen, den geriatriske borger og kompleksiteten heri.
- Du arbejder ud fra en aktiverende og rehabiliterende tilgang som interageres i beboernes dagligdag.
- Du skal have lyst til at bidrage til besjæling af afsnittet
- Du forstår vigtigheden af dokumentation og prioriterer dette. Kendskab til Cora er en fordel.
- Du har en positiv tilgang til alle du møder og indbyde til samarbejde
- Du skal være fleksibel og kunne klare at der sker ændringer i dagens planlagte program.
- Du skal kunne prioritere arbejdsopgaverne og selv kunne planlægge din arbejdsdag.
Derfor skal du vælge os:
Du vil få en grundig introduktion samt løbende oplæring og sparring af din ergoterapeut kollega. Der arbejdes fagligt og tværfagligt med kvalitetsarbejde, som du naturligvis også bliver en del af. Vi arbejder med borgersikkerhed og arbejde systematisk med forbedringsmetoder, så vi kan udvikle og fastholde den faglige kvalitet.
Hvis du kunne ønske dig en hverdag med ergoterapeutisk træning, relations arbejde og pårørende arbejde sammen med fagligt dygtige kollegaer, skal du søge dette job. Her har du mulighed for at arbejde selvstændigt og i teams.
Om afdelingen:
Plejehjemmet Vejlbygade er et velfungerende nyrenoveret hus i flotte lyse rammer beliggende i Vejlby i den nordlige del af Aarhus. For at skåne det fysiske arbejdsmiljø og af etiske hensyn til beboerne benytter vi os af alle de velfærdsteknologiske hjælpemidler, der er til rådighed.
Vores ernæringsassistenter laver mad fra bunden i hyggelige samtale-køkkener, hvor der altid dufter dejligt af hjemmelavet mad.
Der er i alt 66 beboere på plejehjemmet fordelt på 3 enheder, heraf en enhed med 14 boliger som er forbeholdt ældre med psykiatriske lidelser.
Plejehjemmet rummer ca. 65 engagerede og fagligt stærke medarbejdere. Sygeplejersker, sosu-assistenter, sosu-hjælpere, ergo- og fysioterapeuter, ernæringsassistenter, fritidsjobbere, aktivitetsmedarbejder samt et antal faste medhjælpere. Alle medarbejdere arbejder seriøst og indlevende ud fra beboernes ønsker og behov.
Vejlbygade har et godt arbejde med oplevelsesmedarbejdere i Aarhus Kommune, som sammen med frivillige, pårørende og medarbejdere er med til at gøre Plejehjemmet levende med mange aktiviteter for den enkelte og for fællesskabet.
Plejehjemmet er simpelthen et godt sted at leve, den sidste tid af livet.
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt den 1. november 2023.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
Ugentligt timetal: 37
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forstander Hanne Holm på.4185 8959.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 20. september 2023-
Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 25. september 2023-
I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Vejlbygade 7A-9, 8240 Risskov
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/fagligt-engageret-ergoterapeut-soges-til-plehjemmet-vejlbygade/fm1soa/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902835