Alsidig socialrådgiver/-formidler søges til Center for Jobafklaring i Jobcenter Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Alsidig socialrådgiver/-formidler søges til Center for Jobafklaring i Jobcenter Aarhus

Vi søger en ny kollega til at hjælpe os i dagligdagen i et spændende sammensat job, hvor du både skal hjælpe dine kolleger og yde støtte til vores borgere. 

Jobbet har 4 primære funktioner:

  • Personlig assistance for en kollega med nedsat syn
  • Jobkonsulent (koordinerende sagsbehandler) for en mindre gruppe borgere i jobafklaringsforløb
  • Jobkonsulent for en mindre gruppe borgere på barselsorlov under deres jobafklaringsforløb
  • Understøtte sagsfordelingen af indkomne sager til vores virksomhedskonsulenter og fastholdelseskonsulenter

Stillingen er på 37 timer/uge, og du skal have en uddannelsesmæssig baggrund som socialrådgiver eller socialformidler. 

Center for Jobafklaring består af tre jobafklaringsafdelinger, en fællesadministration, rehabiliteringsteamet, Tolkeservice og et jobværksted. Centret ledes af én centerchef og fem afdelingsledere. Center for Jobafklaring har adresse på Vejlby Centervej 52, 8240 Risskov.

 

Om jobbet

Center for Jobafklaring varetager beskæftigelsesindsatsen for borgere i jobafklaringsforløb. Forløbene er målrettet borgere, der er uarbejdsdygtige grundet egen sygdom og som ikke er berettiget til forlængelse af sygedagpengeperioden. Formålet med forløbet er, at den sygemeldte igen bliver arbejdsdygtig via en individuelt tilpasset indsats med udgangspunkt i den enkeltes forudsætninger og behov. 

Som personlig assistent for din kollega skal du hjælpe med en række sagsbehandlingsopgaver, der kan være vanskelige at udføre med nedsat syn. Du vil f.eks. skulle hjælpe din kollega under borgernes jobsamtaler med at læse enkelte tekststykker op og skrive det vigtige fra samtalen ind i rehabiliteringsplanens forberedende del eller skrive indstillinger under møder med vores rehabiliteringsteam. Der er også behov for hjælp til det efterfølgende administrative arbejde efter borgerens jobsamtale, da vores IT-systemer desværre ikke altid er så gode, hvis man har et nedsat syn. Endelig vil der være behov for ledsagelse af din kollega til møder ud af huset, da skiltningen rundt omkring i byen kan være vanskelig at se. Som personlig assistent skal du særligt være god til IT-systemer og til administrativt arbejde, og du skal kunne indgå i et meget tæt samarbejde med din kollega. 

I et jobafklaringsforløb får den sygemeldte tildelt en koordinerende sagsbehandler med titel af jobkonsulent. Jobkonsulenten skal sikre, at indsatsen i forløbet bliver koordineret og justeret i forhold til den sygemeldtes helbredsmæssige situation og beskæftigelsesmål. Du vil derfor som jobkonsulent opleve at have mange opgaver samtidig med at du er borgerens primære kontaktperson.

Arbejdsopgaverne består primært af:

  • Afklaring af borgerens beskæftigelsespotentiale.
  • Forberedelse af sager, som skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam i forbindelse med overgangen til jobafklaringsforløb samt ved behov for vurdering af berettigelse til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.
  • Igangsættelse af og opfølgning på de indsatser, der er indarbejdet i borgerens indsatsplan i samarbejde med Jobafklaringscentrets rehabiliteringsteam.
  • Tværfagligt samarbejde og koordinering med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.
  • Administrativ sagsbehandling, der skal være med til at sikre, at borgeren kan følge med i sit forløb fra start til slut. 

Som sagsbehandler for borgere på barselsorlov skal du have godt styr på myndighedssagsbehandling og lidt matematiske evner, da barselsreglerne er blevet komplekse at administrere.  Du skal sikre, at man som mor, far og medmor er sikret den rigtige barselsorlov, og du skal varetage sagsbehandlingen under borgerens barselsorlov. 

Vi er en stor afdeling med mange borgerforløb, og derfor skal der jævnligt fordeles sager, når borgeren skal have hjælp fra enten en virksomhedskonsulent eller fastholdelseskonsulent. Du vil her få en opgave med fordelingen af sager til dine kolleger i afdelingen.  

Tidsforbruget mellem de forskellige opgaver vil variere, og der kan også komme flere ad hoc opgaver ind, hvor vi vil få brug for din hjælp, f.eks. ved andre kollegers sygdom. 

 

Din profil

Vi vægter, at du:

  • har erfaring med myndighedsarbejde, også fra et andet myndighedsområde end en beskæftigelsesforvaltning. 
  • kan indgå i et meget tæt samarbejde.
  • har flair for administrativt arbejde. 
  • evner at arbejde struktureret med dine opgaver og er systematisk i dit sagsarbejde. 
  • kan koordinere tværfaglige indsatser – også når en sag er kompleks.
  • har troen på, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er et virkningsfuldt element i vejen tilbage til arbejdsmarkedet og kan omsætte det til handling.
  • har en anerkendende tilgang og er god til at understøtte borgerens progression.
  • er positiv, engageret og bidrager til et godt arbejdsmiljø til kolleger og til ledelse.
  • deltager aktivt i at være med til at løfte i flok og at skabe resultater. 
  • er interesseret i at udvikle praksis i samarbejde med dine kolleger og ledelsen.
  • evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed, højt fagligt niveau og personlig fleksibilitet.

 

Derfor skal du vælge os

Hos Center for Jobafklaring har vi et stærkt beskæftigelsesfokus i samarbejdet med den sygemeldte. Vores primære opgave er at støtte sygemeldte borgere – beskæftigede som ledige – i at vende tilbage til arbejdsmarkedet så hurtigt og sikkert som muligt. 

Vi sætter borgeren i centrum for indsatsen og arbejder målrettet med at understøtte den sygemeldte i at deltage aktivt og tage ansvar for sit jobafklaringsforløb. 

Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for de sygemeldte borgere via Beskæftigelsesforvaltningens Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde. 

Du kommer til at indgå i et dedikeret team sammen med fagligt dygtige og engagerede jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter, der sammen arbejder ud fra en fælles målsætning om at understøtte borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet. Der er gode muligheder for at være med til at udvikle på nye tiltag i et center, hvor gode ideer og innovative forslag værdsættes.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn forhandles efter gældende overenskomst mellem KL og DS/HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

 

Hvis du vil vide mere

Du kan henvende dig til afdelingsleder Martin Borch på telefon 4185 4874, hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen.

 

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist tirsdag den 21. november 2023 kl. 23.59. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 28. november 2023.

Stillingen ønskes besat senest den 1. januar 2024.

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

21-11-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Vejlby Centervej 52, 8240 Risskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936234

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet