Engagerede medarbejdere til kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet hos Skattestyrelsen i Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en uddannelsesmæssig baggrund indenfor økonomi, revision, finans, regnskab, professionsbachelor eller er du uddannet inden for Skatteforvaltningen? Kunne du tænke dig varierende arbejdsdage, med kontrolbesøg i virksomheder og sagsbehandling af afgiftssager? Så er det dig, vi mangler som kontrolmedarbejder i enheden Afgifter 3 i Aarhus.

Alsidige opgaver og teamwork med dygtige kollegaer
Som medarbejder hos os kommer du bl.a. til at arbejde med et af vores store fokusområder; den Illegale/ulovlige handel med varer, hvor virksomhederne ikke har betalt de afgifter, de skal. Du bliver tilknyttet et projekt, som arbejder med kontrol og sagsbehandling af illegalt importerede afgiftspligtige varer på tværs af Danmark og ved grænsen. Ad hoc kommer du også til at hjælpe i andre projekter, som vi arbejder i.

Din arbejdstid er derfor kombineret af dage på kontoret og dage med udkørende kontroller i virksomhederne, hvor det i begrænset omfang foregår udenfor normal arbejdstid. I perioder kommer du desuden til samarbejde tæt med eksterne samarbejdspartnere, som fx politi og Fødevarestyrelsen.

I dit arbejde, som kontrolmedarbejder, står du ofte overfor udfordrende og komplekse sager. Det er derfor vigtigt, at du kan kommunikere klart og letforståeligt i dine skriftlige afgørelser, såvel som i dit møde med virksomheder og borgere, når du er på kontrol. Ved udkørende kontrol i virksomhederne arbejder du altid i et team på mindst to medarbejdere.

Trivsel og udvikling i Afgifter
Du bliver en del af en afdeling, der sætter stort fokus på trivsel, samarbejde og faglighed. Vi tilbyder blandt andet vores medarbejdere en høj grad af fleksibilitet, med meget medansvar i forhold til planlægning og løsning af opgaverne.

Da arbejdet i Afgifter er organiseret i projekter, som arbejder forskelligt med de mange typer af afgifter, får du over tid mulighed for at indgå i andre projekter og arbejde med nye afgiftsområder og virksomhedstyper.

Vi har desuden snitflader ud mod mange andre afdelinger i Skatteforvaltningen, mens vi har samarbejde med eksterne brancher og andre styrelser. Du får derfor rig mulighed for at opbygge et solidt netværk i forbindelse med dit arbejde i afdelingen.

Engageret kontrolmedarbejder med faglig erfaring
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. SKATs fuldmægtig-uddannelse, skatterevisor, anden relevant intern uddannelse i Skatteforvaltningen, anden revisionsmæssig uddannelse eller lignende uddannelse på bachelor eller diplomniveau.

Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring. Det er en fordel med et godt kendskab til sagsbehandling, skatte-, afgifts- og momsret samt forvaltningsret, men mangler du viden inden for nogle af de nævnte områder, bliver du oplært af kompetente kollegaer.

For at få succes i jobbet er det vigtigt at du:

  • træffer faglige beslutninger på et gennemarbejdet grundlag
  • arbejder struktureret med dine opgaver
  • er ikke bange for at bede om hjælp, når du har brug for det.
  • kan bevare overblikket i stressede situationer og i sager med lange forløb eller korte frister
  • trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner og vidensdeling vægtes højt.
  • har en professionel adfærd i mødet med virksomheder og deres rådgivere
  • har lyst til at fordybe dig i afgiftsområdet og bidrage til opfyldelse af projektmålene
  • har kørekort.
Om Afgifter
Vi har ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den afgift de skal, hverken mere eller mindre. Vi arbejder med 75 forskellige afgifter på 35 lovområder, med en indtægt til statskassen på 85 mia. kr. Der er afgifter på bl.a. spiritus, chokolade, tobak, nikotinprodukter mv. Vi løfter en stor og spændende opgave, der har stor offentlig interesse og er under konstant forandring – og den vil vi gerne løse sammen med dig.

I Afgifter beskæftiger vi ca. 150 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark. Vi arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for miljø- og energiafgifter, illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Vi besøger alle former for virksomheder – selvstændige erhvervsdrivende og selskaber, såvel de største som de mindste virksomheder.

Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning. Vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så vi kan imødekomme de krav, vi står overfor.

Du ansættes i Afgifter 3 i Aarhus, hvor vi er 23 gode kollegaer og en leder. Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Fælles for os er, at vi brænder for at gå i dybden med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Beskriv kort og præcist dine bevæggrunde for at søge stillingen, og hvorfor din profil matcher det vi søger. Har du gode anbefalinger eller eksamensbeviser, er du også velkommen til at sende dem med som bilag.

Du skal bruge linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 28. juni 2023. Samtaler vil blive holdt umiddelbart herefter. Der kan desuden blive tale om yderligere en samtale med personanalyse og logiktest.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Dorthe N. Rasmussen, telefon 72 38 95 95, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse er den 1. september 2023 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169996&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5852786

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet