BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en medlemsrådgiver i en tidsbegrænset stilling med udløb 31. december 2023 (med mulighed for forlængelse). Er du interesseret i boliglejeret, og motiveres du af sagsbehandling og direkte rådgivning af medlemmerne, så er det måske dig vi søger.
På vores servicekontor arbejder vi med konkret juridisk rådgivning og sagsbehandling for LLOs medlemmer i store dele af Jylland og Fyn. Sagerne omhandler alle aspekter af det at bo til leje, herunder eksempelvis lejens størrelse, mangler i boligen og fraflytning.
Du får en blandet arbejdsdag
Som medlemsrådgiver vil din primære arbejdsopgave være skriftlig sagsbehandling af sager, og i den forbindelse vil du have kontakt til både medlemmer, myndigheder, udlejere, advokater og nævn. Der er åbent for telefonisk medlemsrådgivning to gange ugentligt, og dette vil også være en del af dine arbejdsopgaver, når der er behov for det.
Kan du genkende dig selv i dette - eller i dele af det – så vil vi meget gerne have en ansøgning fra dig. Vi tilbyder fuld oplæring, så du bliver klædt godt på.
Du kommer ikke kun til at levere service til medlemmerne.
Det er nemlig også LLO, der repræsenterer lejerne politisk.
Derfor er det at være rådgiver i LLO ikke kun at arbejde med fortolkning af retspraksis.
Du kommer til at være på en arbejdsplads, hvor du også kan være med til at ændre rammerne for dit arbejde. LLOs rådgivere og deres oplevelser med lejernes hverdag er en stor del af grundlaget for LLOs politiske arbejde.
Som rådgiver arbejder du inden for lovgivningens rammer, men ser du, at vores medlemmer støder på urimeligheder, så er der kort vej til at skubbe til de politiske rammer.
Om dig
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os at du kommer med en baggrund som jurist (cand.jur., cand.merc.jur.), ejendomsadministrator eller lignende.
Derudover regner vi med at du
- er interesseret i formue- og aftaleret
- gerne vil lave professionel, personlig rådgivning
- motiveres af at yde effektiv sagsbehandling
- har social forståelse
- gerne vil opnå at blive specialist på lejelovsområdet
- kan kommunikere med høj og lav
- kan lide at arbejde selvstændigt i et arbejdsmiljø med høj grad af faglig udveksling
Kendskab til og erfaring med lejeret er en fordel, men ikke et krav.
Arbejdstid
Der er tale om en tidsbegrænset fuldtidsstilling med opstart i august og med udløb pr. 31. december 2023 med mulighed for forlængelse. Vi lægger vægt på at være en fleksibel arbejdsplads med flekstid, og du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde og på, hvornår du lægger din arbejdstid.
Arbejdspladsen vil være vores centralt beliggende kontor på Tage-Hansens Gade - få minutter fra Aarhus BSS, Ringgaden og Den Gamle By. Vi har stoppesteder for bl.a. bus 3A, 5A, 14, 114, 118 og 918X "lige rundt om hjørnet" og så har vi gode parkeringsmuligheder tæt på kontoret.
Der kan efter aftale være mulighed for at arbejde fra vores kontor på Østerport i Aalborg.
Om os
På vores kontor vil du skulle arbejde sammen med vores nuværende jurister i Aarhus og i Aalborg, samt en gruppe frivillige jura- og erhvervsjurastuderende samt øvrige frivillige i organisationen.
Hvis du vil vide mere
Er du velkommen til at ringe til Rikke Jepsen 33860914, Sigrun Mønnike-Hald tlf. 2871 6933, eller Kristine Nørgaard 60742898
Ansøgningen
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, eksamensbevis samt eventuelle anbefalinger. Ansøgningen sendes til rdj@llo.dk senest den 3. juli 2023
Vi afholder samtaler mandag i uge 28
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Lejernes LO - Servicekontoret Aarhus, Tage-Hansens Gade, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Via e-mail: rdj@llo.dk
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858065