Aarhus Kommune: 2 FAGLIGE KOORDINATORER TIL JOBAFKLARINGSCENTERET, JOBCENTER AARHUS

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

2 FAGLIGE KOORDINATORER TIL JOBAFKLARINGSCENTERET, JOBCENTER AARHUS

Jobafklaringscenteret er en del af Job, Sundhed og Ydelse, Jobcenter Aarhus. I Jobafklaringscentret varetages beskæftigelsesindsatsen for sygemeldte borgere, der ikke kan få forlænget deres sygedagpenge, og derfor har ret til et jobafklaringsforløb. Vores kerneopgave består i at støtte vores borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet, i det omfang det er muligt.

Jobafklaringscenteret består af tre jobafklaringsafdelinger, Aarhus Kommunes Rehabiliteringsteams, Administration, Tolkeservice og et Jobværksted. Centret ledes af én centerchef og 5 afdelingsledere. Jobafklaringscentret har adresse på Vejlby Centervej 52, 8240 Risskov.

Vi søger 2 faglige koordinatorer til at bistå de tre jobafklaringsafdelinger, som består af 3 afdelingsledere og ca. 70 medarbejdere fordelt i 6 teams. Der er tale om fastansættelser på 37 timer ugentligt. Du skal have en uddannelsesmæssig baggrund som socialrådgiver eller socialformidler.

I Jobafklaringscenteret tildeles den sygemeldte borger en koordinerende sagsbehandler med titel af jobkonsulent. Jobkonsulenten skal sikre, at indsatsen i forløbet bliver koordineret og justeret i forhold til den sygemeldtes helbredsmæssige situation og beskæftigelsesmål og er samtidig i mange tilfælde borgernes primære kontaktperson.

Vi har et tæt samarbejde med lokale virksomheder og er optaget af at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats (Virksomhedsstrategien), som er den styrende strategi i vores daglige arbejde. I afdelingen er der også virksomhedskonsulenter og fastholdelseskonsulenter ansat, der bidrager til at støtte borgere til lønnede timer, løntilskud eller praktik. 


Arbejdsopgaver
Som faglig koordinator i de tre jobafklaringsafdelinger vil du have en afvekslende og uforudsigelig hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau. 

Dine primære opgaver vil være at understøtte de beskæftigelsesfaglige teams i opgaveløsningen og at indgå i et tæt samarbejde med de tre afdelingsledere omkring faglig udvikling og understøttelse af jobafklaringsafdelingerne. Du skal have en høj detaljeringsgrad og kunne lave dybdegående arbejde i langt de fleste opgaver, men der kan også være behov for hurtig eksekvering af en opgave.
Der er tale om en bred og alsidig vifte af arbejdsopgaver, hvilket kræver at du er omstillingsparat og har en fleksibel indstilling til jobbet.

Arbejdsopgaverne består primært af:

  • Ajourføre organisationen i forhold til relevant lovgivning, herunder samarbejde med staben omkring faglige og juridiske spørgsmål
  • Udvikle, implementere og vedligeholde arbejdsgangsbeskrivelser
  • Tilrettelægge og afholde undervisning for øvrige medarbejdere
  • Fastlægge faglige niveauer og indsatser i samarbejde med afdelingslederne
  • Forestå sagsgennemgange, faglig sparring og vidensdeling
  • Uddelegeret kompetence til behandling af klagesager
  • Understøtte at afdelingerne når fastsatte mål og får omsat virksomhedsstrategien i praksis
  • Understøtte at afdelingerne omsætter tværfaglighed til fælles beskæftigelsesfaglighed
  • Formøder med sparring af sager inden fremsendelse til rehabiliteringsteamet
  • Koordinere og planlægge oplæring af nye medarbejdere i samarbejde med afdelingslederne
  • Der vil være driftsopgaver som jobkonsulent (sagsbehandler) hvor du arbejder med komplekse sager, og du vil også få en rolle i rehabiliteringsteamet, som enten mødeleder eller skribent
  • Personlig assistance opgaver kan forekomme


Din profil:
Vi søger en kollega, der:

  • Har erfaring med at arbejde i Jobcentret og gerne med erfaring fra jobafklaringsområdet eller sygedagpengeområdet
  • Er stærk i skriftlig og mundtlig formidling
  • Du skal turde gå forrest når dine kollegaer har brug for din faglige ekspertise – og støtte dem/hjælpe dem i det omfang det er nødvendigt 
  • Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed, højt fagligt niveau, kreativitet og personlig fleksibilitet
  • Har modet på at udfordre medarbejderne fagligt, og sammen skabe de bedste og mest bæredygtige løsninger for vores borgere
  • Kan agere i spændingsfeltet mellem medarbejder- og ledelsesniveau
  • Evner at have mange bolde i luften i en hverdag med et højt og omskifteligt tempo med stor variation i dine arbejdsopgaver

Derfor skal du vælge os:

Vi tilbyder:

  • Et spændende job med en høj grad af selvstændigt ansvar i en organisation med fagligt dygtige og engagerede kolleger, der sammen arbejder ud fra en fælles målsætning om at understøtte borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet.
  • En organisation hvor der er gode muligheder til at være med til at udvikle på nye tiltag og hvor gode idéer og innovative forslag værdsættes
  • Et job fuld af dynamik med mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling
  • Tillidsbaseret arbejdstid (ala. flekstidsordning)

Løn og ansættelsesvilkår:

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem KL og DS/HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
 

Ugentligt timetal: 37 t/ugl. - i en fast stilling. Der forventes tiltrædelse 1. december 2023.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås hos Afdelingsleder Maiken Skov, på telefon 89 40 59 59 eller Afdelingsleder Martin Borch på telefon 41 85 48 74.


Ansøgningsfrist: mandag d. 25. september 2023 kl. 23.59.

Udvælgelse af kandidater og indkaldelser til samtaler: mandag d. 2. oktober.
Ansættelsessamtaler: onsdag d. 25. oktober 2023.

Du skal forvente at skulle forberede dig på to mindre cases, som skal præsenteres til samtalen. Dem får du tilsendt senest en uge før samtalen.



 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

25-09-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Vejlby Centervej 52, 8240 Risskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/2-faglige-koordinatorer-til-jobafklaringscenteret-jobcenter-aarhus/3ts09p/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896703

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet