Aarhus Kommune: Ergoterapeut til plejehjemmet Hedevej

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:

  • Vi søger en ny medspiller til vores team!
  • Er du nysgerrig og fagligt velfunderet som ergoterapeut?
  • Finder du det fagligt udfordrende og spændende at deltage i beboernes hverdag?
  • Så kan det være dig, vi søger som ergoterapeut på plejehjemmet Hedevej.

Forestil dig, at du møder ind kl. 7.30 og får overblikket over opgaverne for dagen i dit tværfaglige team. Du har en morgen-ADL hos en beboer, der netop er flyttet ind, og du er forløbsansvarlig. Kl. 9 har du en træning med en beboer, som har haft et håndledsbrud. Kl. 9.30 ringer din kollega til dig, fordi hun observerer, at beboeren i lejl. 73 hoster en del, da han spiser sin morgenmad. Du kommer med det samme. Du konkluderer, at det kræver nærmere udredning, så du aftaler at spise frokost med beboeren. 

Så er det tid til tværfagligt møde på din afdeling sammen med fysioterapeuten, sygeplejersken, assistenterne, hjælperne, eleverne og afløserne, hvor I drøfter aktuelle problemstillinger ift. de enkelte beboere. 
Bagefter har du en træning med en anden beboer, hvor I skal gå en tur i nærområdet – og det ved du er beboerens højdepunkt på ugen. 

Bagefter er der frokost for beboerne, hvor du er med til at skabe overblik og struktur, samtidigt med at du har et øje på dysfagi, siddestillinger, social sammensætning m.m.

Over middag er der måske dans, en opfølgningssamtale med en beboer og deres pårørende, bestilling af hjælpemidler, dokumentation eller noget helt andet.
Dagen for dig på Hedevej er varieret og du kan arbejde med kvalitetsarbejde og få din faglighed udfordret.

Som ergoterapeut hos os vil du bl.a. skulle varetage:

  • Udredning af beboere med identificering af behov for monofaglige og tværfaglige indsatser.
  • Funktionsevnevurdering af borger og udredning af træningspotentiale
  • Planlægge og udføre træning individuelt samt på hold.
  • Integrere træning i borgers hverdagsliv.
  • Screene og udrede ift. dysfagi samt efterfølgende vejledning af borger og personale.
  • Vejlede i ergonomi.
  • Vurdere behov for - samt bestille hjælpemidler.
  • Understøtte kompetenceudvikling af plejepersonale.
  • Tæt samarbejde med borgere og pårørende.
  • Varetage rollen som forløbsansvarlig i forløb.
  • Planlægge og udføre træningsrelaterede ergoterapeutiske indsatser.
  • Vurdere behov for samt bestille hjælpemidler.
  • Understøtte kompetenceudvikling af basis/sundhedspersonalet, herunder at være deltagende i plejen ved oplæring.

Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. Stillingen er på 35/37 timer - fortrinsvis i dagvagt med en senvagt hver 14. dag.

Din profil:

  • Du arbejder bevidst ud fra vores grundlæggende værdier TRE, ledetråde og Kærlig kommune.
  • Du har gerne kendskab til målgruppen, den geriatriske borger og kompleksiteten heri.
  • Du arbejder ud fra en aktiverende og rehabiliterende tilgang som integreres i beboerens dagligdag.
  • Du kan arbejde struktureret og have overblik i en travl hverdag, med plads til impulsivitet og fleksibilitet.
  • Du er aktiv og ansvarlig i arbejdet med implementeringen af velfærdteknologi til gavn for beboerne, herunder at inddrage huset VT – Pioneer ved behov.
  • Du skaber helhed og sammenhæng i beboerens hverdagsliv og deltager heri.
  • Du forstår vigtigheden af dokumentation og prioriterer dette. Kendskab til Cura er en fordel.
  • Du skal kunne arbejde tværfagligt og teamorienteret.
  • Du tør italesætte manglende viden med det formål at øge dine egne og kollegaers kompetencer.
  • Du har en god og rolig tilgang til den fælles opgaveløsning, hvor du har en kompetenceudviklende opgave.
  • Du kan arbejde selvstændigt og kan identificere og prioritere arbejdsopgaver og indsatser.
  • Bidrage og tage aktivt ansvar for et godt arbejdsmiljø.

Derfor skal du vælge os: 

  • Vi er et stort plejehjem med 85 beboere, hvor huset er sammensat af 5 afdelinger i 3 huse.
  • Du arbejder tæt sammen med andre ergoterapeuter og fysioterapeuter samt sygeplejersker, assistenter og hjælpere som nærmeste kollegaer.
  • Vi tilbyder et spændende job, hvor du sammen med beboere, deres familie, venner og engagerede kollegaer vil medvirke til at gøre plejehjemmet Hedevej til et godt sted at bo.
  • Vi tilbyder god introduktion, kollegial sparring og værdsætter og prioriterer den tværfaglige arbejdsgang højt, i samarbejde med de andre plejehjem i område Nord.
  • Vi har hele tiden fokus på kvalitet, optimering og hvordan vi kan lykkes endnu bedre. Kom og vær en del af udviklingen!

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 01.11.2023
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
  
Ugentligt timetal: 37 timer, eller efter aftale. 

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Carina Jespersen, forstander tlf. 41855304  eller anncj@aarhus.dk eller til Camilla Joy T. Nielsen, viceforstander tlf. 41859385 eller cajn@aarhus.dk 

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfristen er den 10.09.2023
Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 12.09.2023

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Hedevej 50, 8240 Risskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/ergoterapeut-til-plejehjemmet-hedevej/wogg1x/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5894386

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet