Enhedschef for tjenestetidsenheden til det kommende Område Vest i kriminalforsorgen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tjenestetidsenheden (TTE) til Område Vest i kriminalforsorgen Aarhus søger en ny enhedschef. Enheden er midt i en fusion af to tjenestetidsenheder og i den forbindelse er det besluttet at oprette en ny stilling som enhedschef for den nye fælles enhed. Som chef for den nye enhed får du således til opgave at sikre en vellykket fusion og en unik mulighed for at sætte en fælles retning for den nye enhed i samarbejde med økonomichefen og den nuværende enhedsleder.

Tjenestetidstilrettelæggelsen for Kriminalforsorgen Vestdanmarks institutioner er samlet i tjenestetidsenheden i Aarhus og omfatter bl.a.:

  • Månedlig tjenestetidsplanlægning for institutionerne i Område Vest
  • Sikre overblik og styring af ferieafholdelse i området
  • Håndtering af variable løndele samt lønkørsel
  • Personaleprognoser for turnusbetjente
  • Dataopfølgning
  • Sikre overblik over personalesituationen i området
Enheden er endvidere ansvarlig for en række øvrige opgaver for områdets institutioner og tjenestesteder.

Dine opgaver

Som enhedschef af TTE får du det overordnede ansvar for at sikre udarbejdelsen af sammenhængende tjeneste- og ferieplaner for alle tjenestestederne i Vestdanmark omfattende ca. 2.000 ansatte. Enheden består ud over dig af en enhedsleder og 12 tjenestetids­planlæggere.

For at TTE kan servicere organisationen bedst muligt er det vigtigt, at du kan sikre et godt samarbejde til brugerne – både medarbejdere og ledere – og det forventes at du kan kommunikere klart og tydeligt på alle niveauer i organisationen. Opgaveporteføljen indbefatter således til tider, at kunne videreformidle komplicerede tjenestetidsregler på en let forståelig måde og sikre en ensartet tilgang i området.

Som chef for enheden forventes det, at du er motiverende og sikrer en fortsat udvikling i enhedens opgaveløsninger. Du har øje for det gode arbejdsmiljø for enhedens medarbejdere, og træder til når medarbejderne har brug for sparring eller støtte.

Du vil få ansvaret for den daglige ledelse, herunder personaleledelsen af enheden, med reference til områdets økonomichef.

Hvem er du?

Du har flair for planlægning, er dygtig til styring samt vejledning og kan bevare overblikket over mange sideløbende opgaver. Du er serviceminded og løser dine opgaver med grundighed, også i en til tider travl hverdag. Du har en naturlig lyst til samarbejde og er i besiddelse af en høj grad af fleksibilitet.

Din baggrund kan være fængselsfaglig eller administrativ. Erfaring med logistik, tjenesteplanlægning eller administration af arbejdstidsregler er en absolut fordel, men ikke et krav.


Løn- og ansættelsesvilkår

Hvis du i forvejen er tjenestemand er løn og ansættelsesvilkår i henhold til Tjenestemands­loven. Hvis du er overenskomstansat vil løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund. Alternativt efter individuel kontrakt efter OAO-fællesoverenskomsten.

Dit arbejdssted er indtil videre lokalkontoret i Aarhus. Adressen er for nuværende Voldbjergvej 24, 8240 Risskov, da vi forventer inden for 1 år at flytte til en anden adresse i Aarhusområdet.

Ansættelsesstart er den 1. december 2023 eller snarest derefter og stillingen er på 37 timer uden højeste tjenestetid.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse.

Hvem er vi?

Det kommende Område Vest i kriminalforsorgen bliver ét af to geografiske områder i Kriminalforsorgen og har cirka 2.000 ansatte. Vi består af områdekontoret i Aarhus og 10 institutioner, der dækker et udrejsecenter, fængsler, arresthuse, KiF-afdelinger, udslusningsfængsler og Ungekriminalforsorgen.

Områdekontoret i Aarhus varetager opgaver i tæt kontakt med institutionerne indenfor bl.a. kriminalitetsforebyggelse, klientsagsbehandling, sikkerhed, økonomistyring, daglig kapacitets- og belægsstyring samt HR-udvikling og personaleadministration.

Du bliver en del af et tværfagligt spændende miljø i områdekontoret med tæt kontakt til områdets institutioner og samarbejdspartnere. Vi er en arbejdsplads i vild udvikling, der lægger vægt på faglighed, engagement, hjælpsomhed og en uformel og åben omgangstone.

Du søger stillingen via linket ”Søg stillingen”.

Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest d. 12. oktober 2023 kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler i uge 43.

Hvis du er tjenestemand skal du anmode din nærmeste leder om at få en udtalelse/bedømmelse og uploade den senest den 18. oktober 2023 kl. 12.00.

Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Områdechef for økonomi, Thomas Q. Jacobsen på tlf. nr. 7255 5511.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Områdekontor Hobro, Adelgade , 9500 Hobro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916288

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet