Ny enhedsleder søges til Kriminalforsorgens forebyggelsesenhed med fokus på ledelse og udvikling

dato

Er du god til at sætte retning og skabe resultater? Har du lyst til ledelse? Kan du sikre stabil drift, faglig udvikling og god understøttelse af processer på forebyggelsesområdet? Så er du måske vores nye enhedsleder i Forebyggelsesenheden.

Dine opgaver

Som enhedsleder vil du, i tæt samarbejde med områdechefen for Forebyggelse, varetage den faglige ledelse af forebyggelsesområdet. Der er tale om en nyoprettet stilling, der skal styrke den faglige ledelseskraft i forebyggelsesenheden med særligt fokus på tilsynsområdet.

Forebyggelsesenheden har de kriminalitetsforebyggende indsatser som omdrejningspunkt; det drejer sig bl.a. om tilsyn, samfundstjeneste, fodlænkeområdet, myndighedssamarbejdet, programvirksomhed, undervisning, misbrugsbehandling og beskæftigelse. Vi er en organisation i udvikling, og du vil derfor få ansvaret for en række udviklingsopgaver i enheden og i organisationen.

Om jobbet

Forebyggelsesenheden består aktuelt af 23 medarbejdere, en enhedsleder samt en områdechef. Enheden har en bred sammensætning af forskellige faglige baggrunde. Du vil møde en engageret enhed med stor faglig ekspertise og et godt arbejdsmiljø. Vi arbejder med høj grad af frihed under ansvar, gensidig fleksibilitet og med et fokus på medarbejdernes tryghed, trivsel og udvikling. Vi gør os umage for at have højt til loftet og høj kvalitet i opgaveløsningen.

Med reference til Områdechefen for Forebyggelse vil du få ansvaret for, at vores samlede opgaveportefølje koordineres og kvalificeres i samarbejde med enhedens medarbejdere og din enhedslederkollega. Stillingen giver dig mulighed for at sætte dit tydelige faglige og ledelsesmæssige præg på både løsning og udvikling af områder inden for kriminalitetsforebyggelse i Kriminalforsorgen.

Du vil komme til at beskæftige dig med mange forskelligartede opgaver og have mange interne og eksterne samarbejdsrelationer herunder Direktoratet for Kriminalforsorgen, Forebyggelsesenheden i det østlige Danmark, de øvrige enheder i Områdekontoret samt vores institutioner i området.

Du vil få ledelsesansvar for en del af konsulentgruppen, og særligt teamet for alternative strafformer. Teamet tæller aktuelt 4 konsulenter, som har bl.a. til opgave at udvikle redskaber som understøtter driftens opgaveløsning, udvikle og foretage relevant undervisning, controlle konkret sagsarbejde samt indgå i diverse samarbejdsfora.

Du vil have en plads i konkrete samarbejdsfora med driften samt indgå i samarbejde med vores søsterområde i Øst Danmark og med Direktoratet for Kriminalforsorgen.

Om dig

  • Du har en relevant faglig uddannelse. som fx en samfundsvidenskabelig kandidat uddannelse eller som socialrådgiver.
  • Du har en bred erfaring inden for det socialfaglige område, og har en særlig interesse og indsigt myndighedsarbejdet og sætter høje standarter for såvel regelefterlevelse og samarbejde.
  • Det er ikke afgørende at du har erfaring som leder, men du skal have lyst til at udvikle dig som leder.
  • Uanset baggrund er det afgørende, at du er kvalitetsbevidst og grundig.
  • Du har en god organisatorisk, politisk og strategisk forståelse og er stærk i krydsfeltet mellem embedsmandsrollen og praksis.
  • Du er vant til at agere på flere niveauer og forventes at have evnerne personligt såvel som fagligt til at implementere og følge op på enhedens opgaver.
  • Du er en god analytiker og er god til at få skabt dig et overblik over kompliceret stof.
  • Du er god i samspillet med andre og nyder at have mange samarbejdspartnere og kan danne relationer med de fleste.
Løn og ansættelsesvilkår

Dette er i henhold til gældende overenskomst og din specifikke uddannelsesmæssige baggrund. Har du en kandidatuddannelse, ansættes du i henhold til overenskomst for akademikere i staten og med indplacering som chefkonsulent med personaleansvar.

Som socialrådgiver vil du ansættes i henhold til fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område og efter organisationsaftale for socialrådgivere i staten.

Dit tjenestested er Områdekontoret i Aarhus, der er beliggende på Mosevej 5B i 8240 Risskov.

Stillingen er på 37 timer og ønskes besat fra 1. marts 2025

Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.

Ansøgning

Du søger stillingen via linket "Søg stillingen”. Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest 12. januar 2025.

Vi forventer at holde samtaler d. 15. januar 2025.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Områdekontoret Vest, Aarhus Nord, Mosevej, 8240 Risskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/dd1b0e80-0d1c-4cdb-a933-bce3af8f5e81

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet