BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Overskrift
Forstander til Plejehjemmet Jasminvej - er du nysgerrig på livshistorier?
Stillingsbeskrivelse
Vil du skabe meningsfulde liv sammen med beboerne?
Kan du se dig selv i spidsen for et mangfoldigt plejehjem og sammen med din tværfaglige medarbejdergruppe skabe meningsfulde liv sammen med og for beboerne? Du kan bruge din gejst og vilje til at videreføre en kulturudviklingsproces, hvor vi har fokus på den personcentrerede omsorg og arbejder målrettet med beboerens trivsel, psykologiske og relationelle behov. Her arbejder vi insisterende med at videreudvikle en høj faglig kvalitet, gode relationer og et godt samarbejde med beboerne, deres familier og venner. Vi sætter respekten for det levede liv højt og har den med i vores relationer til vores beboere.
Du får mulighed for at anvende dine kommunikative og relationelle kompetencer til som forstander at fastholde og udvikle et trygt fagligt miljø med plads til læring og udvikling. Hvor medarbejderne kan træffe de faglige relevante beslutninger i en dagligdag med høj kompleksitet og mange samarbejdsrelationer, både internt og eksternt.
Vi arbejder hver dag på
.. at skabe en hverdag fyldt med aktivitet, stimulering og tryghed for vores beboere. Vi lægger vægt på, at man som beboer bevarer sin identitet og livsværdier, selvom man er flyttet på plejehjem. Derfor går vi meget op i at lære beboernes livshistorie at kende. Jo bedre vi kender det menneske, der flytter ind, desto bedre kvalitet og pleje kan vi levere.
Oplevelsen af hjemlige forhold med mulighed for at leve et liv ud fra egne præmisser, hvor ens ønsker og behov respekteres, er omdrejningspunktet for vores arbejde. Vi lægger vægt på, at familie og venner altid føler sig velkomne og inddraget i hverdagen på Jasminvej. Det skal være trygt at komme på besøg, men også trygt at gå igen.
Den personcentrede omsorg er omdrejningspunktet for vores tilgang, ligesom vi arbejder systematisk med forbedringstiltag og triagering. Det skal du være med til at videreføre, samtidigt med du fortsat sammen med medarbejderne vil afsøge nye veje til at skabe det gode liv for den enkelte.
Hvem er vi?
Jasminvej har 24 plejeboliger som er fordelt på 2 etager. Der er en hyggelig lille have tilknyttet plejehjemmet, som beboerne bruger flittigt til små projekter. Vi har eget køkken, hvor maden hver dag bliver lavet fra bunden med inddragelse af beboerne. Vores nærmeste nabo er en børnehave, som vi har et tæt samarbejde med, til stor glæde og gavn for både børn og voksne.
Som forstander leder du plejehjemmet med en medarbejdergruppe på 35 medarbejdere. De ansatte er sygeplejersker, fysioterapeuter, ergoterapeuter, social- og sundhedsassistenter, ernæringsassistenter samt social- og sundhedshjælpere, husassistenter og ufaglærte medarbejdere. Desuden er der tilknyttet en fast plejehjemslæge, ligesom plejehjemmet har et tæt samarbejde med bl.a. kvalitetsudvikler, demenskoordinator og andre samarbejdspartnere.
Du refererer til plejehjemschefen i Distrikt Nord, Margrethe Nielsine Vogt Thuesen, og indgår i et tæt ledelsesfællesskab med forstandere fra andre plejehjem. Vi fungerer som hinandens sparringspartnere på tværs af lokationer, fagligheder og opgaver. På tværs af Distrikt Nord drøfter vi ledelse og fælles udfordringer som noget fast tilbagevendende. Samtidigt bliver du en del af Ældre og Omsorg, der har det overordnede og strategiske ansvar for kommunens plejehjem – i en spændende tid, hvor frisættelse og skabelse af en kultur med tillid, åbenhed og læring er på dagsordenen.
Kandidatens profil
Vi lægger vægt på, at du:
som forstander skal være med til at skabe rammerne for et hjem med gode fællesskaber og en attraktiv arbejdsplads. Stillingen kræver en erfaren leder, som har gode resultater med sig, og som står stærkt i sin lederidentitet. En rygsæk fyldt med ledererfaring, en lederuddannelse og sundhedsfaglig baggrund vil være et plus.
Vi har brug for en leder:
- der gennem egen adfærd er med til at skabe en kultur, hvor værdighed og hjertevarme går hånd i hånd med trivsel og faglighed, og hvor beboere og pårørende føler sig set, hørt og mødt i hverdagen.
- der har en smittende energi og flair for at skabe et godt arbejdsmiljø med læring, motivation og faglig udvikling samt høj arbejdsglæde blandt medarbejderne. En leder, der er lydhør over for ideer og ønsker mv.
- der står sikkert i sin faglighed, og som håndterer komplekse situationer med ro og stort overblik.
- der mestrer at få høj faglighed og god økonomistyring til at gå op i en højere enhed.
- der vil ledelsesfælleskabet, kan arbejde selvstændigt og som tager fat i opgaverne, uanset om det er kompetenceudvikling, kvalitet, tilsyn, økonomi eller kontakt med familie og venner, der står først for.
- der udøver ledelse i den nære kontakt med beboere, deres familie og venner og medarbejdere – og som hurtigt kan prioritere den gode balance mellem drifts- og udviklingsopgaver.
- der vil bidrage proaktivt ind i fællesskabet på tværs af de fjorten plejehjem i Distrikt Nord. Samme forventning gør sig gældende for hele fællesskabet i Ældre og Omsorg.
Om stillingen
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes tiltrådt den 1. oktober 2024.
Lønnen er pt.
Kr. 586.142 årligt, hvis du har en faglig baggrund som ergo- eller fysioterapeut.
Kr. 592.475 årligt, hvis du har en faglige baggrund som sygeplejerske, og
Kr. 586.153 årligt, hvis du har anden faglig baggrund.
For alle lønninger gælder at de er excl. pension.
Lønnen ydes i henhold til forhåndsaftale indgået mellem Sundhed og Omsorg, Dansk Sygeplejeråd-Lederforeningen, Ergoterapeutforeningen, Danske Fysioterapeuter og FOA, samt efter konkret forhandling og aftale med den forhandlings- og aftaleberettigede faglige organisation.
Øvrige løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til én af de 3 kommunale lederoverenskomster indenfor Ældreområdet – enten ”Overenskomst for ledere i kommunernes ældre-, sundheds- og handicapområde, kostproduktion mv.”, ”Overenskomst for ledende ergoterapeuter, fysioterapeuter og jordemødre” eller ”Overenskomst for ledere og mellemledere på ældre- og sundhedsområdet mv.” afhængig af ansøgerens uddannelsesmæssige baggrund.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen eller kunne du tænke dig en rundvisning på plejehjemmet Jasminvej, så kontakt plejehjemschef Margrethe Nielsine Vogt Thuesen på 4185 5280 / tvnm@aarhus.dk.
Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 15. august (1. samtalerunde) og 22. august (2. samtalerunde).
I forbindelse med ansættelse af ledere og chefer anvender vi personprofilering, hvis du går videre til anden samtale, og der vil derfor være profiltilbagemeldinger mellem 1. og 2. samtale, den 19. august.
I Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at vi indhenter referencer og evt. straffeattest i forbindelse med ansættelser.
Om os:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.
Vores strategi De fem ledetråde giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus. Læs mere om vores strategi og forståelsesramme inden første samtale, se Lederjob (aarhus.dk)
Som ny leder bliver du mødt af et obligatorisk onboardingsprogram, og vi lægger vægt på, at alle vores ledere løbende kompetenceudvikler sig Derfor har vi både in house lederuddannelse, og der er mulighed for at tage lederuddannelsen ”Diplomuddannelse i ledelse” over en årrække.
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af yllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os, Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Jasminvej 27, 8240 Risskov
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6079796