BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse for selskaber og selskabers udlodning af udbytte? Vil du være med til at sikre, at selskaber foretager korrekt indeholdelse af udbytteskat. Og har du lyst til at være en del af et område med udviklingsopgaver og årlige kontroller? – så er du måske én af vores nye kollegaer i Udbytteskat i Skattestyrelsen.
Vi søger lige nu flere dygtige kontrolmedarbejdere / sagsbehandlere til Udbytteområdet på grund af vi har fået flere opgaver. Kontrolarbejdet består af regnskabs- og dokumentgennemgang, samt analyser og databehandling. Der vil også være kontrol af udlodninger til danske og udenlandske personer og selskaber.
Dine primære opgaver i kontrolprojektet:
- Udsøgning og visitering
- Skatteretlige vurderinger af skattepligtig/skattefri udbytte
- Kontrol af korrekt indeholdelse af udbytteskat
- Korrekt angivelse af udbytte og udbytteskat
- Indkaldelse og gennemgang af dokumentationsmateriale
- Generel sagsbehandling
Du får et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kollegaer, da opgaverne vil bestå af sagsbehandling, der kræver selvstændig håndtering og vurdering samt besvarelse af diverse henvendelser.
Der vil være mulighed for at være med til at kvalitetssikre og præge tilrettelæggelsen af arbejdet.
Du trives med administrativt arbejde, og du ønsker at gøre en samfundsmæssig forskel, hvor du bidrager til sikring af fundamentet for finansiering af det danske samfund.
Det store kørekort i regnskab og skat samt en professionel tilgang
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.merc. aud. HD-Regnskab, HD-Finansiering, cand.scient.soc, skatterevisor, diplom i skat, professionsbachelor i skat, eller opnået relevant erfaring fra en lignende stilling.
Med din faglighed skal du kunne gennemskue opgaver præget af kompleksitet, og vurdere om der er forhold, som kræver ekstra fokus, for at sikre korrekt sagsbehandling. Vi forventer, at du har en veludviklet sans for detaljer og kan se forskelle i sager der ellers ligner hinanden. Du går til dine opgaver med stor grundighed og din tilgang er undersøgende.
Du skal som minimum være i stand til at læse og forstå et regnskab og have interesse for selskabsstrukturer.
Kendskab til det finansielle område, værdipapirer og/eller skatteområdet vil anses som en fordel. Du har erfaring med de forvaltningsretlige sagsbehandlingsregler og forstår det juridiske sprogbrug – eller du har evnerne til at opbygge de faglige kompetencer, der kræves.
Du er god til at kommunikere, og du kan udtrykke dig klart og præcist i skrift og tale både på dansk og engelsk.
Fællesskabsfølelse og dedikerede kollegaer
Du kan se frem til at blive en del af et engageret og tillidsbaseret arbejdsmiljø præget af samarbejde og viljen til at lykkes. Du får både mulighed for at samarbejde internt med de øvrige dele af Skattestyrelsen og eksternt med selskaber samt den finansielle sektor. Kulturen i afdelingen er båret af høj faglighed og en uformel humoristisk omgangstone.
Du vil indgå i et prioriteret introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. Du vil ligeledes blive tilknyttet en ”makker”, som er en erfaren kollega, der hjælper dig i din oplæringsperiode.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 7. august 2023. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Kristine Marie Jørgensen. Send venligst SMS på telefon 72 38 87 34, så ringer Kristine tilbage.
Der kan i forbindelse med rekrutteringsforløbet blive anvendt personligheds- og logiktest. Ansættelsessamtaler afholdes dem 15. august 2023. Der kan indgå en logisk test og en
personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Tiltrædelse pr. 1. oktober 2023.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170613&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875582